Leeds United Football Club kunngjorde en ny flerårig avtale med Red Bull, som gjør dem til klubbens draktsponsor fra og med neste sesong.
Dagens kunngjøring om at Red Bull vil slå seg sammen med Leeds United forsterker klubbens internasjonale popularitet og betydning. Fra og med sesongen 2024/2025 vil Leeds United ha Red Bull-merkevare på forsiden av Leeds Uniteds drakter for herre- og damelaget. Red Bull vil også bli klubbens eksklusive energidrikkpartner med merkevarebygging på Elland Road og under klubbens offisielle medieopptredener.
«Jeg er begeistret over at Red Bull blir med oss for å bygge en lys fremtid for Leeds United og deler vår dype respekt for denne helt spesielle klubben», sier Paraag Marathe, styreformann i Leeds United. «Som styreformann vil vårt konsortium av investeringspartnere være uvurderlig for meg når vi nærmer oss dette viktige øyeblikket for klubben, nå og i fremtiden. Red Bulls bidrag er en historisk milepæl som vil gjøre klubben enda bedre rustet til å nå sitt fulle konkurransemessige potensial.»
«Vi er glade for å være en viktig del av og partner for Leeds United. En klubb som absolutt er en av de største i England, og som har en suksessrik historie. Ambisjonen om å bringe Leeds United tilbake til Premier League og etablere seg i verdens beste fotballiga passer veldig godt sammen med Red Bull. Vi ser frem til partnerskapet og er optimistiske og energiske med tanke på fremtiden", sier Oliver Mintzlaff, Red Bulls administrerende direktør for Corporate Projects and Investments.
Avtalen gir nye kommersielle inntekter samt ytterligere kapitalinvesteringer for en minoritetseierandel som vil gjøre klubben i stand til å konkurrere både på og utenfor banen når klubben søker opprykk neste sesong. Navnet og logoen til Leeds United Football Club vil forbli uendret.
Red Bull inn som ny sponsor
Publisert av Stian Gundersen den 31.05.24.